Vuosi 2019 – muutos jatkuu

torstai 19. joulukuuta 2019

Kulunut vuosi on ollut voimakkaan kehityksen aikaa. Silti vanhatkin markkinoinnin tavat ovat osin yhä voimissaan. Messuilla käydään ja esitteitä jaetaan, suorapostia käytetään ja lehdissäkin ilmoitellaan. Tästä huolimatta painopiste on taas siirtynyt askeleen verran digin suuntaan.

CRM alkaa löytyä yhä pienemmistä yrityksistä, sosiaalisen median kanavia osataan hyödyntää entistä paremmin, markkinoinnin automaatiojärjestelmiä otetaan käyttöön ja verkkopalveluja kehitetään nopealla temmolla. Kaikki nämä vaativat sisältöjä – eikä mitä tahansa sisältöä vaan kohderyhmää kiinnostavaa ja hyödyttävää sisältöä, joka on tehty ammattimaisesti helposti omaksuttaviksi ja selkeiksi teksteiksi, kuviksi ja videoiksi.

Tämä kehitys näkyy meillä kysynnän kasvuna. Vaikka asiakkaamme tekevätkin osan sisällöstä itse, tarvitaan myös apukäsiä sekä ammattitason tuotoksia digikanavien tarpeisiin.

Ensi vuonna me uskomme, että tämä kehitys jatkuu. Precis on edelleen markkinointiviestinnän suunnittelija ja sisällöntuottaja, mutta entistä suuremmalla digipainolla. Me vastaamme kysyntään lisäämällä kapasiteettiamme sekä osaamistamme yhdessä kumppaneidemme kanssa niin, että voimme tuottaa riittävästi toimivia suunnitelmia ja sisältöjä asiakkaidemme markkinoinnin ja myynnin käyttöön.

Kurkistamme siis ensi vuoteen hyvillä mielin – tuntuu, että tarvetta osaamiselle on jatkossakin.


Timo Pietilä
Myynti ja sisällöntuotanto
0400 477 168
timo.pietila@precis.fi